En helt vanlig dag

Idag har det varit en helt vanlig dag för Tira. Hon väcker mig alltid tio minuter innan klockan ringer (trots att jag går upp oregelbundna tider) och vill då krypa in under täcket. Sedan ligger hon kvar i sängen medan jag gör mig ordning och äter frukost. När det är dags att gå så ropar jag på henne. Hon hoppar ner från sängen och sträcker ordentligt på sig (gärna väldigt länge om det regnar ute...). Sedan går vi de 500 metrarna bort till Elin och rastar henne under tiden. Framme i Elins trappuppgång skickar jag meddelande om att vi är framme och tar av Tira halsbandet (och numera tröjan) och sen springer hon upp själv. Elin öppnar dörren och släpper in henne och jag åker till jobbet. Tira är sen hos Elin hela dagen, om Elin ska jobba lämnar hon hem Tira eller så hämtar jag Tira och hennes syskonhundar efter jobbet. När jag kommer hem går jag och hämtar Tira och sedan tar vi en promenad.
 
 
 
Idag blev det med viktmanschetterna - väldigt smidigt när det regnar då Tira hatar att vara ute i regn. Vi gick i alla fall i 30 minuter varav 20 minuter med viktmanschetterna. När vi kom hem stretchade vi och tog på Back on Track-overallen. Nu kommer Tira att sova fram till 18.00 då hon punktligt vaknar och talar om att det är dags för mat.
 
 
Efter maten vilar hon ett par timmar till - gärna i sängen, innan det är dags för kvällsrastning vid 21.00. Oftast vill Tira inte alls bli rastad då utan väntar bara på att få gå hem och lägga sig igen. När kommer hem borstar jag tänderna på henne och sedan sover Tira i sängen hela natten.
 

Kommentera här: