Nytt täcke

Jag letar ju fortfarande efter ett bra vintertäcke till Tira. Tidigare har jag provat Hurttas vintertäcke, Tira vägrade gå i det. Sedan har jag beställt flera andra och det är aldrig något som passar. I veckan fick jag hem vintertäcket Jet från Dogman som jag beställde från Lilla Nosen. Även detta täcke var på tok för stort runt halsen (det var nog närmare 30 cm på det minsta) och den stod det rakt ut bak.
 
Idag kom Tiras täcke som jag beställt från Hööks. Det är ett Reflex Zone Showmaster i storlek 25. Jag beställde när de hade 20% på alla hundsaker så jag gav ca 240 kr för det. Provade täcket när vi kom hem och det satt faktiskt riktigt bra! Det var perfekt (!) i halsen. Det hade kanske kunnat vara 0,5 cm längre, men det funkar. Det är lite stelt nu, hoppas att det mjuknar lite. Tira ville gå i det, så det är ett plus till! Täcket är vattentätt och helt i reflexmaterial - perfekt nu i mörkret! Det är lite vadderat och fodrat med fleece så det är riktigt varmt! Dessutom har det en magplatta som värmer där hon har som minst päls. Mycket bra köp! Rekommenderas till er med små prazskys!
 
 

Kommentera här: