Tiras vecka

Här kommer en liten sammanfattning av vad Tira har haft för sig den här veckan. På grund av långa jobbdagar för mig och dåligt väder har det varit en lugn vecka för Tira. Tira har en egen almanacka där jag skriver ner vad hon har gjort varje dag och lite annat som rör hennes liv. Jag tycker att det är roligt att kunna gå tillbaka och se vad vi har gjort.
 
Måndag:
I måndags morse var det minusgrader när vi morgonrastade så Tira fick ta på sig sin overall för första gången den här vintern. Efter jobbet blev det en promenad i regnet med klövjeväska. Tira fick bära väskan i 20 minuter (ca 2 km av våra 4 km) och klarade det galant. Hon var inte stel när vi kom hem, det kanske är dags att utöka tiden snart?
 
 
Tisdag:
I tisdags jobbade jag länge (var inte hemma förrän vid 17.30) så det blev en vilodag för Tira.
 
Onsdag:
Det här var dagen det riktigt spöregnade hela eftermiddagen. Jag slutade tidigt, men eftersom trottoarerna låg under vatten så tog Tira och jag med oss min mamma på café och käkade vaniljsås ( i Tiras fall) och struntade i promenad. På Sköna Gertruds här i Katrineholm är hundar välkomna - superbra! Tira fick till och med åka väska till caféet för att slippa bli blöt.
 
 
Torsdag:
Denna dag blev det veckans pass av kedjor. Tira fick dra i 1,5 km, hon brukar dra i 2 km men eftersom hon inte gjort så mycket under veckan tog vi det lite lugnt. Vi har en perfekt runda på grus som är jättebra att dra på.
 
Fredag:
Ytterligare en lång arbetsdag för mig. Efter jobbet hämtade jag alla hundarna och tog helg - alltså ytterligare en vilodag för Tira,
 
 
Lördag:
Igår sken äntligen solen och vi gav oss ut på en långpromenad med viktmanchetterna. Det blev en runda på 5 km, både i koppel och lös. Tira hade på sig sin fina tröja från Pia, den var perfekt för lördagsvädret!
 
 
Söndag:
Idag har vi haft trappträning eftersom vi har tvättat hela eftermiddagen ;) Men på förmiddagen gick vi i alla fall en promenad på 4 km. Det blåste väldigt mycket så det var tur att jag hade Tira kopplad - annars hade hon blåst iväg. Även idag hade Tira viktmanchetterna på sig.
 
Den träning jag skriver om här är den hon göra med mig, sedan går ju Elin en del promenader när hon är där på dagarna. Efter varje träning stretchas Tira och har Back on Track-overallen på sig.

Kommentera här: