Back on Track

I april köpte jag ett Back on Track-nättäcke till Tira för att hålla hennes muskler varma och mjuka efter att hon tränat. Eftersom Tira är ganska liten och nätt så blev täcket ganska klumpigt med snören. Det var även alldeles för stort under och runt magen trots att jag tog storlek 21 (Tira har vanligtvis storlek 25).
 
 
Jag lånade en symaskin och började sy om täcket så det skulle passa en lite prinsessa. Efter mycket sprättande och trasslande fick jag ihop det riktigt bra!
 
 
Då kom problem två, Tira vägrade att ligga ner med täcket på sig, särskilt om bensnörena var på (vilket nästan är ett måste då täcket glider annars). Hon protestsov stående med täcket samtidigt som hon blängde på mig då och då för att jag skulle ta av det. Funktionen på täcket var för bra (och det märks stor skillnad på Tiras rörelser om hon haft det på sig eller inte) för att inte använda det, trots Tira-protester.
 
Sur hund...
 
Så här om veckan fick jag en idé att sy en tröja av en Back on Track-krage (bra med liten hund!) till människa. Jag beställde hem en och kontaktade en tjej som syr saker till Tira. Vi kom överens om att en overall skulle sitta bättre än en tröja då det är viktigt att den täcker låren. När jag beställt klart den nya overallen bestämde sig Tira för att det visst gick att ligga ner i täcket - bara för att jag beställt nytt till henne...
 
 
Idag kom Tiras nya overall med posten och vi var självklart tvungna att prova den på en gång- och den passade perfekt! Tira gick med den och la sig till och med och sov i den - full poäng! Vi ska använda den lite och se så hon inte trampar ur bakbenen eller så, men än så länge är jag supernöjd, och Tira med verkar det som! Den täcker de ställna som är viktigast och är mjuk och följsam.
 
Okey-nöjd hund
 
Som jag skrev tidigare märker jag stor skillnad på Tira om hon har haft täcket på sig eller inte. Jag brukar ha täcket på henne i 3-4 timmar efter att hon jobbat. Det ska bli spännande och se om det blir ännu större skillnad nu när hon kommer att sova i Back on Track-overallen på natten. Kylan och väderomslagen är inte bra för hennes kropp så det gäller att göra det bästa för prinsessan <3
 
Ett tips: Hööks har just nu 20% på alla hundsaker, tyvärr hade de inte så många små BoT-täcken kvar.

Kommentera här: