Tiras bästa kläder

Då Tira har en väldigt spännande kroppsform att köpa kläder till så har jag provat mycket olika sorter och former. Oftast är kläderna för stora runt magen och för klumpiga. Tira är känslig och vägrar gå i vad som helst. Jag tänkte nedan lista de kläder som passar henne och som vi använder mest. Ni får jättegärna kommentera om ni har några tips på bra kläder!
 
Regniga dagar:
Tira har två olika sorters regnkläder. Hurtta regntäcke (den gamla modellen) använder Tira när det regnar och är kallt då det går att ha en tröja under. Tira har storlek 24 på detta, det är lite kort i ryggen men storlek 27 var alldeles för stort runt magen. Detta är lite stort i halsen - som vanligt. Tycker det är bra att det är reflexer på täcket.
 
 
Jag har även måttbeställt en softshelltröja till Tira från Pias hantverk. Tira hade tidigare en softshelloverall, men den fick hon skav på benen av. Tröjan hon har nu har fleecemuddar i benen och en polokrage av fleece - allt för att förhindra skav. Tira har bara använt den ett par gånger, men klarar att hålla sig torr i 45 minuter. Softshelltyg är ju lite stelt, men jag tycker den blir bättre för varje gång jag använder den.
 
 
Kalla dagar:
Tira hatar allt som heter jackor och thermooveraller - hon vägrar gå ett enda steg framåt. När det är minusgrader ute kör jag därför på fleeceoveraller. Hon har två olika, en måttbeställd från Liten Tass som sitter bra på henne. Problemet med overaller är att hon trampar ur bakbenen, men den här sitter på plats. Jag har satt fast en nyckelring i polokragen bak att fästa kopplet i då det blir för tjockt med halsbandet under overallen,
 
 
 
 
Tira har även två Hurtta Fleeceoveraller (gamla modellen) som sitter bra på henne. Overallerna kan man spänna åt i magen så att de får bättre passform. Jag tror att Tira har storlek 25S eller 25M i dessa. Hon har en grön (för att matcha storasyrran) och en svart.
 
 
 
 
Nu efter sommaren beställde jag en Hurttas Body Warmer Overall Coal (storlek 25S) till Tira. Den sitter bra på henne, men vi har inte hunnit testa den ute än. Den ska tydligen behålla hundens värme väldigt bra. Overallen är tunn och väldigt smidig. Jag hoppas bara tt Tira tänker gå i den...
 
 
Svala höst- och vårdagar:
De flesta kläddagarna på året kör jag med olika tröjor på Tira, det värmer tillräckligt, de är smidigt att ta på och Tiras trivs i dem.Tiras favoriter är dessa med stjärnor från Wish, de kostar bara 9 kr/st så jag har 10 stycken likadana. Dessa är i fleece och Tira har storlek S. Det kan skilja någon centimeter i längden på dem och de är ganska stora runt magen, men Tira gillar dem. Eftersom tröjorna är så billiga har hon en i bilen, två hos Elin, en hos husse och så vidare.
 
 
När det är lite varmare kör jag på en tröja från Tinybuddy i t-shirt material med eget tryck (dessa har utgått). De är från Urban Pup och tröjan är lite lång i benen och stor runt magen, men så länge Tira vill gå i den är jag nöjd :D
 
 
 
Kyliga mornar och kvällar brukar jag ta på henne en stickad tröja från AFP (All for paws). Den är lite tjockare och sitter bra runt magen på henne. Den skulle kunna vara någon centimeter längre i ryggen. Tröjan går inte så högt upp i halsen så man kan ha ett halsband också utan att det blir för klumpigt.
 
 
Efter träningen:
Efter att Tiras har tränas har hon dessa två täcken/overaller i Back on Track att välja på. Dessa kan ni läsa ett helt inlägg om här.
 
 
 

Kommentarer:

1 Liz:

Tips till dom extrema vinterdagarna, Hurtta extrem warmer min lilla pk älskar täcket. Sitter perfekt på min lill kille. Dock har jag får sy in de till min tik då minsta stl är 25 och hon har 20 cm och är mycket mindre än Tira. Men som sagt ett tips.
www.petworld.se/hurtta-outdoor-extreme-hundfrack

Svar: De såg ju riktigt bra ut! Tira kan ha strl 25 i ryggen så ska prova en sådan någon gång! Tack för tipset!
Tira Lilja

Kommentera här: