Tiras bästa tillbehör

Nu har ni fått ett inlägg med Tiras bästa kläder och ett med Tiras bästa halsband, selar och koppel, idag blir det Tiras bästa tillbehör så som reflexvästar, bajspåsar, flytväst osv.
 
Reflexvästar:
Tira har två reflexvästar som jag använder mest.
 
De första är två Hurtta Polar reflexvästar (länk), en i orange och en i rosa. Dessa är superbra då de är lite som en tröja, dock är det svårt att ha kläder under dessa. Insidan är lite fleeceaktig vilket gör att den är mjuk. Tiras är i storlek XXS. Dessa kostar 299 kr
 
 
Jag har även beställt två reflexvästar med Tiras namn från en tjej på Facebook. Dessa tänkte jag att Tira skulle kunna ha över kläderna i vinter. Även på dessa är det fleece på insidan. Jag gav 100-140 kr/st för dessa.
 
 
 
Bajspåsar:
Jag kör nästan uteslutande på dessa små rullar från Wish. Oftast behöver man bara betala för frakten (ca 9 kr). I somras beställde jag 15 rullar, men eftersom de aldrig kom beställde jag 15 till, sedan kom alla samtidigt, så nu har Tira och jag 600 bajspåsar... Dessa passar jättebra i hållarna som man sätter på flexikopplet, de är även smidiga att ha i fickan eller väskan. Jag förvarar alla rullarna i en påse med dragkedja som jag fick med när jag köpte ett Back on Track-täcke.
 
 
Flytväst:
Tira har en flytväst från Dog Artist som sitter helt okey på henne. Hon kanske inte älskar att ha flytväst på sig, men ibland är det ett måste. Tira har den i "storlek" 0-3 kg och den kostade 649 kr.
 
Tikskydd:
Tira har två olika tikskydd när hon löper. Det första är ett Hurtta Breezy (länk) i storlek XS. Det kostar 149 kr.
Det andra är ett måttbeställt från Doggystil (finns på facebook). Jag tror jag gav runt hundra lappen för detta. Hon accepterar båda.
 
 
Lina:
Ibland kanske det inte riktigt passar att Tira är lös (t.ex. när vi bygger förtält) och då brukar jag binda fast henne i denna lina från Biltema (länk). Den är 30 meter lång och håller för över 100 kg. Jag har knytit fast en hake i ena änden så det är lätt att sätta fast den i selet. Detta rep kostar bara 35 kr.
 
 
Det var lite av de tillbehören som jag använder till Tira.

Kommentera här: